Sezon rozpoczęty! Rośliny wysyłamy w 3 dni robocze :)

Najczęściej zadawane pytania

Obsługa zamówień

W jaki sposób mogę złożyć zamówienie?

Zamówienie można złożyć:

Jakie są dostępne formy płatności?

Mamy kilka opcji form płatności:

  • Płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
  • Zapłata u kuriera w przypadku przesyłek pobraniowych.
  • Przelew elektroniczny poprzez Przelewy24.
  • Przelew tradycyjny.

Jakie są koszty dostawy?

Koszt dostawy zamówienia jest automatycznie liczony podczas składania zamówienia.

Koszt wysyłki jednej paczki do 15 kg (mieszczącej do 7 roślin w doniczkach C2) wynosi 19,50 zł przy płatności przelewem i 24,50 zł przy płatności przy odbiorze. Jeśli liczba lub masa paczek będzie większa, koszt dostawy ulegnie zwiększeniu o 10 zł za każde dodatkowe 15 kg.

W przypadku realizacji zamówienia o wartości poniżej 80 zł, doliczane są koszty pakowania w wysokości 6 zł, obejmujące wartość kartonu i pozostałych materiałów.

Kiedy otrzymam przesyłkę?

Czas realizacji zamówienia wynosi do 3 dni roboczych od otrzymania wpłaty lub od złożenia zamówienia jeśli wybrana została opcja płatności przy odbiorze. W szczycie sezonu (kwiecień-maj) czas realizacji zamówienia może wydłużyć się do 5 dni roboczych. Zdecydowana większość naszych paczek dociera już następnego dnia po nadaniu. W dniu wysyłki prześlemy Ci email z linkiem do śledzenia statusu przesyłki. Rośliny wysyłamy od poniedziałku do czwartku, aby nie utknęły w weekend na sortowni. Wszystkie zamówienia złożone od poniedziałku do czwartku do godziny 12:00 staramy się wysłać tego samego dnia. Zamówienia złożone od czwartku do godziny 12:00 do niedzieli wysłane zostaną w poniedzialek.

Czasami nasze obietnice zawodzą, ponieważ nie całe zamówienie jest w głównym magazynie lub popełniono błąd u kuriera. Czy Twojej rośliny nadal nie ma u Ciebie po dwóch dniach? Zapraszam do skontaktowania się z nami e-mail, a my zajmiemy się tym!

W jakie dni nadajecie paczki?

Ze względu na bezpieczeństwo roślin przesyłki wysyłamy od poniedziałku do czwartku, aby nie utknęły w weekend na sortowni. Kurier zapewnia dostawę w ciągu 1 dnia roboczego.

W okresie wczesnowiosennym rośliny nadawane są 5 dni w tygodniu.

Co to jest przedsprzedaż?

Przedsprzedaż umożliwia zakup rośliny, zanim będzie ona dostępna. Zamawiając rośliny w przedsprzedaży, rezerwujesz je, aby mieć pewność, że będziesz wśród pierwszych osób, które otrzymają rośliny po dacie rozpoczęcia jego wysyłki.
Data rozpoczęcia wysyłki wyświetlana jest na karcie produktu nad przyciskiem zamówienia i wskazuje przybliżoną datę rozpoczęcia wysyłki zamówionej roślinki.

Pamiętaj że rośliny zakupione w przedsprzedaży mają pierwszeństwo w kolejce wysyłek.

Czy mogę zamówić rośliny w przedsprzedaży razem z innymi roślinami?

Tak. Jeśli jednak chcesz jak najszybciej otrzymać rośliny, które nie zostały zamówione w przedsprzedaży, zdecydowanie zalecamy zamówienie ich osobno. Zamówienie roślin, które nie są objęte przedsprzedażą razem z roślinami w przedsprzedaży, może opóźnić dostawę całego zamówienia. W związku z tym złożenie osobnego zamówienia na rośliny, które nie są objęte przedsprzedażą, może być lepszym rozwiązaniem.

Jak szybko realizowane są zamówienia?

Okres letni

W okresie letnim zamówienia wysyłamy od poniedziałku do czwartku w ciągu 24 godzin. Zamówienia złożone w czwartek po godzinie 12, zostaną wysłane w najbliższy poniedziałek aby nie utknęły w weekend na sortowni kuriera.

Wczesna wiosna i jesień

Wczesną wiosną i jesienią, kiedy nie ma wysokich temperatur, a rośliny są w okresie spoczynku, zamówienia wysyłamy od poniedziałku do piątku w ciągu 24 godzin od momentu złożenia zamówienia. Zamówienia złożone w piątek po godzinie 12, zostaną wysłane w najbliższy poniedziałek aby nie utknęły w weekend na sortowni.

Zamówienia w przedsprzedaży na sezon wiosenny rozpoczynamy wysyłać zwykle na początku kwietnia, termin wysyłki zależy od warunków pogodowych.

W środku sezonu wiosennego, kiedy ilość zamówień jest znacznie wyższa, czas realizacji zamówień może się nieco wydłużyć. Prosimy o wyrozumiałość.

Zima

Zamówienia składane w czasie przerwy zimowej będą wysyłane po wznowieniu wysyłek (zwykle ok. połowy marca, zależnie od przebiegu pogody), w kolejności wpływania.

Zamówienia w przedsprzedaży na sezon jesienny wysyłamy zwykle na początku października, termin wysyłki zależy od warunków pogodowych.

Uwaga

W przypadku dużych zamówień, składających się z wielu różnych gatunków i odmian, wymagających kompletowania roślin z całej powierzchni szkółki, możemy potrzebować nieco więcej czasu na przygotowanie i wysyłkę.

Zamówiłem więcej niż jedną roślinę, czy wszystkie dotrą razem?

Zamówione rośliny wysyłamy razem, jedną przesyłką, złożone do godziny 15:00 od poniedziałku do czwartku są zwykle wysyłane tego samego dnia. Przy większych zamówieniach zastrzegamy sobie możliwość wysyłania z dwóch działów i staramy się je wysłać jednego dnia. W takim przypadku nie ponosisz kosztów dodatkowej dostawy.

Jeśli zamówienie dotyczy roślin z przedsprzedaży, zostanie wysłane, zazwyczaj zgodnie z datą wysyłki opublikowaną na stronie internetowej. W związku z tym rośliny przybędą razem w terminie produktu który ma najpóźniejszy czas wysyłki.

Jeśli wolisz, aby rośliny były wysyłane osobno, z wyprzedzeniem, złóż je jako osobne zamówienie. Będzie to wiązało się z dodatkową opłatą za transport, ale przy tak dużym popycie żałujemy, że nie jesteśmy w stanie ręcznie podzielić zamówień.

Czy mogę zmienić lub dodać do moich zamówień?

Przepraszamy, ale ze względu na ogromną liczbę zamówień, które są obecnie w systemie, nie możemy wprowadzić żadnych zmian. Jeśli potrzebujesz dodatkowych elementów, złóż nowe zamówienie. Jeśli zamówiłeś przedmioty, których już nie potrzebujesz, zwróć je do nas zaraz po ich otrzymaniu.

Czy możecie dostarczyć przesyłkę w określony dzień i godzinę?

Informację o preferowanym terminie dostawy dodaj w komentarzu do zamówienia. Nie możemy jednak zagwarantować dnia ani godziny dostawy, wysyłamy w poniedziałek, wtorek, środę i czwartek każdego tygodnia, dostawa w Polsce często odbywa się następnego dnia, ale czasami paczki dotrą w ciągu 2 lub 3 dni na miejsce przeznaczenia. Nasze rośliny pakujemy w taki sposób, aby po kilku dniach transportu dotarły w idealnym stanie.

Czy mogę odebrać zamówienie osobiście?

Tak, zamówienie można odebrać osobiście w naszym punkcie handlowym, w Gogolinie, ul. Szpitalna 1A. Opcję odbioru osobistego wybiera się podczas składania zamówienia.

Co z zamówieniem, jeżeli jakaś pozycja nie może być wysłana?

Czasem może się zdarzyć, że roślina nie jest dostępna pomimo tego, że teoretycznie znajduje się ona w magazynie. Niezgodność stanu magazynowego ze stanem faktycznym może być spowodowana uszkodzeniem rośliny podczas zimy, porażeniem przez chorobę lub szkodnika, uszkodzeniem w czasie prac pielęgnacyjnych itp. Bardzo za to przepraszamy.

Jeśli któraś z zamówionych roślin nie jest dostępna, wysyłamy pozostałe pozycje, a wartość brakującej rośliny odliczamy od wartości zamówienia. W szczególnych przypadkach kontaktujemy się z klientem, aby ustalić ewentualną możliwość wysyłki rośliny podobnej, stanowiącej zamiennik zamówionego produktu.

Jaką mam gwarancję że moje rośliny dotrą w dobrym stanie?

Dbamy o to, aby każdy Klient był zadowolony z zakupu. W przypadku roślin, sposób ich zapakowania i dostarczenia ma ogromne znaczenie. Opracowaliśmy specjalny sposób pakowania naszych roślin, który zapewnia ich optymalny transport i uniemożliwia ich uszkodzenie. ​​Twój zielony przyjaciel dotrze do Ciebie w dobrym stanie. Oprócz tego przyjaznego dla roślin opakowania, dajemy naszym roślinom dodatkową odrobinę miłości i wody, zanim zostaną wysłane!

Każda doniczka jest umieszczana w woreczku, aby zapobiec wysychaniu podłoża, przeciekaniu wody i ewentualnemu wysypywaniu się ziemi. Następnie rośliny są łączone w “stożek” i zabezpieczane streczem, a następnie umieszczone w kartonach. Za pomocą biodegradowalnych, wypełnionych powietrzem woreczków rośliny są zabezpieczone przed przemieszczaniem się w kartonie.

Większość przesyłek pakujemy “na stojąco”, w kartony pionowe. Jest to najbezpieczniejszy sposób transportu roślin.

Jak wygląda kompletowanie zamówienia i przygotowywanie roślin do transportu?

Nasze rośliny rosną w doniczkach i są ustawione na kwaterach zajmujących 4 ha powierzchni. Po przyjęciu zamówienia nasi pracownicy realizują zamówienie zwożąc zamówione rośliny na halę, gdzie są one sprawdzane pod kątem poprawności odmiany i zdrowotności.

Każda doniczka jest umieszczana w woreczku, aby zapobiec wysychaniu podłoża, przeciekaniu wody i ewentualnemu wysypywaniu się ziemi. Następnie rośliny są łączone w “stożek” i zabezpieczane streczem, a następnie umieszczone w kartonach. Za pomocą biodegradowalnych, wypełnionych powietrzem woreczków rośliny są zabezpieczone przed przemieszczaniem się w kartonie.

Większość przesyłek pakujemy “na stojąco”, w kartony pionowe. Jest to najbezpieczniejszy sposób transportu roślin.

Co mam zrobić, gdy przybędą moje rośliny?

Twoje rośliny są zapakowane w specjalne opakowanie, aby utrzymać stałą temperaturę i zapewnić, że korzenie nie wysychają, jednak powinieneś otworzyć paczkę, gdy tylko nadejdzie, aby wpuścić trochę powietrza.

Ostrożnie rozwiąż karton. Sprawdź, czy zawartość jest tam cała, na każdej roślinie lub wiązce roślin będzie etykieta.

Zanurz korzenie roślin z gołym korzeniem w wiadrze z wodą, a następnie włóż je z powrotem do torby i zawiąż - (nie zostawiaj ich w wodzie), o ile korzenie są wilgotne, rośliny będą dobrze trzymać się w workach przez kilka dni, gdy są przechowywane, w pozycji pionowej w szopie lub chłodnym miejscu.

Jeśli nie możesz ich od razu zasadzić, powinieneś wkopać rośliny z gołymi korzeniami w jakimkolwiek wolnym kawałku ziemi, aż będziesz mógł je przenieść na stałe miejsce.

Rośliny doniczkowe można rozpakować i postawić pionowo i przechowywać na zewnątrz w słonecznym, ale osłoniętym miejscu, a gdy są dobrze podlane, powinny być w porządku przez kilka tygodni przed sadzeniem, jeśli ma to trwać dłużej, może to być dobry pomysł przesadzić je lub tymczasowo zasadzić w ogrodzie po przeniesieniu w okresie uśpienia - od listopada do marca.

Jak długo mogę zostawić moje rośliny w opakowaniu?

W najlepszym przypadku podkreślamy fakt, że nasze rośliny są żywymi istotami i do przeżycia potrzebują wody, światła i świeżego powietrza. Biorąc to pod uwagę, rozumiemy, że nie zawsze jest możliwe natychmiastowe sadzenie. Dlatego istnieją pewne krótkoterminowe środki, które można podjąć, aby zapewnić roślinom odpowiednią opiekę, dopóki nie będziesz gotowy do sadzenia.

Rośliny z odkrytym korzeniami

Jeśli będziesz sadzić w ciągu kilku dni od dostawy, najlepiej wyjąć rośliny z pudełka lub palety i dokładnie zwilżyć korzenie bez ich moczenia. Następnie można je przechowywać w dostarczonych plastikowych torbach i przechowywać w chłodnym, suchym miejscu, np. Szopie lub garażu - nie w szklarni!

Jeśli nie jesteś w stanie zasadzić w ciągu kilku dni, zaleca się zapuszczenie gołych korzeni. Wsadzanie polega na wykopaniu dołka wystarczająco dużego, aby pomieścić całą masę korzeni, w nieużywanym obszarze ogrodu. Następnie możesz umieścić gołe korzenie w otworze pod kątem 45 stopni i delikatnie wzmocnić ziemię wokół. Twoje rośliny z gołymi korzeniami będą tutaj szczęśliwe przez kilka tygodni, ale będą znacznie szczęśliwsze, gdy znajdą się w ostatniej pozycji do sadzenia.

Rośliny uprawiane w doniczkach

Po wyjęciu roślin z pudełka lub palety, mogą pozostać w pojemnikach przez kilka tygodni, aż będziesz gotowy do sadzenia. W międzyczasie po prostu upewnij się, że gleba jest wilgotna, a rośliny chronione przed pełnym słońcem lub silnymi wiatrami.

Kiedy mam rozpakować otrzymaną paczkę z roślinami?
Po otrzymaniu roślin należy jak najszybciej wypakować je z kartonu i rozwinąć doniczkę z materiałów zabezpieczających. Następnie rośliny należy odstawić do zacienionego miejsca (np. altanka, cień dużego drzewa) i obficie podlać. Rośliny można posadzić od razu, można też na jakiś czas pozostawić je w doniczkach, pamiętając jednak o regularnym podlewaniu i mając na uwadze fakt, że z powodu małej pojemności podłoża w doniczce, rośliny takie przesychają znacznie szybciej, niż rośliny posadzone w gruncie.
Jak rozpakować paczkę z roślinami?
Rośliny to delikatny materiał, wymagają ostrożnego rozpakowywania, zwłaszcza jeśli w jednej paczce znajduje się więcej roślin. Streczu nie należy zrywać z roślin, ponieważ w ten sposób łatwo jest połamać gałązki i uszkodzić liście; należy go rozciąć, a potem delikatnie zdjąć z roślin.
Jak duże drzewa możecie wysłać?
Nie mamy możliwości wysyłki roślin wyższych niż 170 cm. Wyższe rośliny można jedynie odbierać osobiście.

Zwroty i reklamacje

Nie jesteś do końca zadowolony ze swojego zamówienia, nie wygląda to tak jak myślałeś? Kochamy rośliny i chcielibyśmy, abyś ty też je pokochał. Dokładamy wszelkich starań, aby dostarczyć Ci roślinę, która jak najbardziej przypomina roślinę w wybranym przez Ciebie rozmiarze, tak jak w przypadku wszystkich żywych istot, istnieje pewna naturalna zmienność, którą uważamy za akceptowalną. Poniżej znajdziesz pytania, które często zadają nam nasi klienci w zakresie zwrotów. Twojego pytania nie ma na liście? Nie krępuj się napisz do nas, chętnie Ci pomożemy!

Co jeśli moje zamówienie nie spełnia oczekiwań?

Zrobiliśmy co w naszej mocy, aby pomóc Ci znaleźć roślinę, która będzie pasować do Twojego ogrodu. Oczywiście zawsze możesz zwrócić zamówienie bez podania przyczyny, o ile nastąpi to w ciągu 60 dni od jego otrzymania. Następnie masz 14 dni na zwrot przesyłki do nas. Uprzejmie prosimy o jak najszybszy zwrot roślin, tak aby dotarły do ​​nas w zdrowy i bezpieczny sposób.

Jesteś zadowolony ze swojej rośliny lub innego produktu, ale okazała się uszkodzona lub przybyła w złym stanie? Wtedy zapewnimy odpowiednie rozwiązanie! W tym celu skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta.

Co jeśli otrzymam rośliny słabej jakości?
Jeśli nie jesteś zadowolony z jakości któregokolwiek z otrzymanych przedmiotów, prześlij swoje uwagi na adres [email protected] wraz ze zdjęciami, a my skontaktujemy się z Tobą.
Czy mogę skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy?

Domyślnie wszystkie produkty kupowane przez Internet mają 14-dniowy okres na odstąpienie od zakupu, w ciągu którego możesz anulować zakup. Po powiadomieniu nas, że chcesz anulować zakup, masz kolejne 14 dni na zwrot produktu. Nazywa się to prawem do odstąpienia od umowy. Istnieje jednak wyjątek dla produktów łatwo psujących się, takich jak niektóre rośliny. Nie bardzo nam się to podoba, więc wszystkie roślny możesz zwrócić u nas w ciągu 60 dni. Jeśli rośliny nie były odpowiednio pielęgnowane w okresie refleksji, możemy obciążyć Cię za wynikającą z tego amortyzację (może to wynieść 100% wartości zakupu). Zwrot w obu przypadkach jest całkowicie darmowy,

Jak wygląda reklamacja?

Uczciwie traktujemy klientów i rzetelnie rozpatrujemy wszystkie reklamacje dotyczące jakości produktów. Reklamacji podlegają: niewłaściwa odmiana, uszkodzenia w czasie transportu oraz niezgodność z parametrami podanymi na stronie produktu.

Przed złożeniem reklamacji prosimy jednak wziąć pod uwagę, że rośliny to bardzo delikatny materiał, który w czasie transportu jest narażony na wiele niekorzystnych czynników, ale jednak są to żywe, łatwo regenerujące organizmy. W związku z tym prosimy wziąć pod uwagę następujące aspekty:

  • Lekkie zwiędnięcie liści najczęściej jest odwracalne i nie jest uszkodzeniem. Warto zrobić zdjęcie roślin ze zwiędniętymi liśćmi tuż po wyjęciu z paczki, ale ze zgłoszeniem reklamacji prosimy poczekać kilka dni. Reklamację należy złożyć, jeśli w ciągu kilku dni, pomimo podlewania, roślina nie wraca do dobrej kondycji.
  • Wiele szkółek stosuje cięcie roślin przed wysyłką. Takie traktowanie roślin znacznie ułatwia pakowanie i zmniejsza ryzyko uszkodzeń w transporcie. My wysyłamy rośliny bez ich przycinania, aby klienci mogli sami decydować o ich ewentualnym przycięciu. Wysyłka roślin z wykształconą koroną wiąże się z większym ryzykiem złamania gałązek w czasie transportu i rozpakowywania. Jednak właśnie z tego powodu złamanie pojedynczych gałązek lub ich wierzchołków nie może być traktowane jako zniszczenie rośliny, podlegające stuprocentowej reklamacji. W takich przypadkach możemy zastosować rekompensatę częściową, polegającą na obniżce ceny o wartość odpowiadającą procentowi uszkodzenia roślin. Pełną odpowiedzialność za uszkodzenie rośliny ponosimy w przypadku - złamania rośliny szczepionej w miejscu szczepienia lub poniżej - wyłamaniu przewodnika u roślin o pokroju przewodnikowym - istotnego połamania, wymagającego mocnego przycięcia całej rośliny - całkowitego zniszczenia rośliny.
  • Stale rosnące rośliny wymagają przesadzania do większych pojemników. Z tego powodu niektóre z wysyłanych roślin mogą nie być w pełni przekorzenione w całej objętości doniczki, a część podłoża może być luźna i w czasie transportu może się nieco wysypywać. Jeśli przy tym nie doszło do przesuszenia korzeni, nie uznajemy tego za uszkodzenie rośliny.

Pytania o sadzonki

Co to jest strefa mrozoodporności?

Strefy mrozoodporności roślin (USDA) oznaczają podział świata na strefy o określonych minimalnych temperaturach. Np. strefa mrozodoporności 5A oznacza, że na danym terenie najniższe zimowe temperatury zwykle mieszczą się w granicach -23,3 do -20,6 st. C, a strefa 7B oznacza minimalne temperatury rzędu -12,2 do -15 st. C. Im niższa liczba, tym niższe temperatury.

W Polsce strefy mrozoodporności przebiegają w układzie południkowym (pionowym). Najniższe temperatury notuje się w północno-wschodniej części kraju i w górach (5A), najwyższe w okolicach Szczecina (7B).

Wartość USDA podawana przy roślinach pozwala dopasować rośliny do panującego klimatu. Im niższa liczba podana w opisie odmiany, tym mroźniejsze zimy jest w stanie dana roślina przetrwać. Należy jednak pamiętać, że poza klimatem, na mrozodporność roślin wpływają także: mikroklimat (np. osłonięte stanowisko, zastoisko mrozowe), nietypowy przebieg zimy oraz kondycja rośliny.

Dlaczego moja roślina nie wygląda jak na zdjęciu?

Kiedy Twoje rośliny przybywają i nie wyglądają tak jak na stronie internetowej, nie musisz się martwić, przewidujemy to. Dostarczamy tylko zdrowe, silne rośliny i wszystkie mają Gwarancję Wzrostu.

Mamy wieloletnie doświadczenie, więc wyjaśnijmy to. Nasze zdjęcia służą wyłącznie celom ilustracyjnym, zdjęcia na stronie pochodzą z dojrzałych roślin w najlepszym sezonie. Ponieważ działamy w żywych produktach, pora roku i pogoda dyktują sytuację. Pomiary i wymiary roślin na naszej stronie są przybliżone, mogą się znacznie różnić w zależności od pory roku.

Copyright © 2005 – 2024 drzewa.com.pl - Szkółki Konieczko